Vill du bli frälst?

Du är skapad av Gud. Detta betyder två saker. Du är älskad av universums Skapare och det finns en mening med ditt liv.

Ingen människa finns till av en slump. Men samtidigt har varje människa en inneboende konflikt med dess Skapare. Detta skedde i tidernas begynnelse då vi vände honom ryggen och gjorde uppror. Istället för att vara det skapade ville vi vara Skaparen. Den konflikten har varje människa upplevt i sitt liv. Den gör sig påmind i våra liv genom tomhet, brist på mening, destruktivitet eller en konstant otillfredsställelse. Vi kan inte leva enligt den standard vi en gång skapades till – hur mycket vi än försöker. Så varje människa bär på en inneboende längtan efter vilka vi var i begynnelsen. Den människa finns inte som inte söker efter livets djupare mening.

Meningen med livet är Jesus, Guds son. Gud fyller det tomrum som finns i ditt liv med det enda som tomrummet kan fyllas med, nämligen Jesus själv.

Jesus kom till jorden i mänsklig gestalt. Detta gjorde han för att kunna reparera brustenheten i relationen mellan Gud och människa. Bibeln lär att syndens lön är döden. Om relationen skulle kunna repareras var någon tvungen att dö. Jesus dog för dig. Och han dög för dig genom att leva det liv du har märkt att du inte klarar av att leva. Men han dog också din död. När han dog för dig på korset så bar han alla dina synder i sin kropp. Han bar alla dina tillkortakommanden och brister.  Det betyder att det bara är genom Jesus som du kan få förlåtelse och upprättelse.

Bara i Jesus kan du bli hel igen. Om du vill ta emot Jesus i ditt liv så kan du be den här bönen:

Jesus, jag vet att du vill lära känna mig och jag har förstått att mitt hjärta ständigt söker efter dig. Jag har märkt att jag inte kan leva det goda liv jag vill leva – hur mycket jag än försöker. Jag faller ständigt. Därför är jag beroende av det perfekta liv du levde och den död du dog. Tack för att du både dög och dog för mig. Du är Guds son och endast hos dig finns min räddning. Jag bjuder dig in i mitt hjärta och jag ber att du ska förvandla mitt hjärta. Jag vill bli mer lik dig. Förlåt mig mina synder. Jag älskar dig. Amen.

Har du bett bönen ovan så är det viktigt att du kontaktar en församling som tror på Jesus som Guds son och Bibeln som Guds ord. Berätta att du bett en frälsningsbön och de kommer att hjälpa dig vidare. Du är så älskad och värdefull och Jesus vill förvandla ditt liv.

Gud välsigne dig!