Kustkyrkan mission

Mission är varje levande församlings DNA. Det sista Jesus lämnade vidare till sina lärjungar var uppdraget att gå ut i hela världen och göra alla folk till lärjungar. Detta uppdrag vill vi ta på allvar och vi tror att detta är det viktigaste uppdraget för varje församling som vill vara trogen Guds ord.

Kustkyrkan stöttar idag missionsarbeten i många länder.

• Victor Johns arbete i Indien växer snabbt och detta arbete har legat nära Kustkyrkans hjärta under många år. Genom Victor och Solevi John stödjer vi arbetet med järnvägsbarnen, Varanasi religionsdialog och Skolan Chehri det är vår ungdomsmission som Miniklubben, scouter och söndagsskolan stödjer Läs mer: Asian Sahyogi Sanstha India.

Vi har upprättat en stipendiefond för medlemmar som åker iväg på kortare eller längre uppdrag på missionsfältet.